دست نوشته های یک مهندس

توبه کسانی که گناه می کنند، تا وقتی که مرگ یکی از ایشان در رسد، می گوید: «اکنون توبه کردم.» پذیرفته نیست. نساء : 18

دست نوشته های یک مهندس

توبه کسانی که گناه می کنند، تا وقتی که مرگ یکی از ایشان در رسد، می گوید: «اکنون توبه کردم.» پذیرفته نیست. نساء : 18

هرکه گردد در جهان چون بو تراب
بازگرداند ز مغرب آفتاب «اقبال لاهوری»

وحید حاجیلو هستم کارشناس ارشد اصلاح نباتات، علاقمند به سیتوژنتیک و آزمایشگاه. پس از عمری -حدود 15 سال- وبلاگ نویسی در میهن بلاگ به اجبار و با تأسف که این سیستم وبلاگ دهی برای همیشه قراره خاموش بشه، مجبور شدیم کوچ کنیم و این شد که اومدیم به رسانه ی متخصصان و اهل قلم پیوستیم.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

به نام خدا

خوب تو این مطلب که آخرین سری از مجموعه ی نقطه ی خروج هست می خوام اطلاعات کامل تر رو بگم خدمتتون...

ولی بهتره قبلش برید و پست های قبلی تحت عنوان نقطه ی خروج رو مطالعه بفرمائید.

 

نام شرکت:

اسم شرکت رو گفتن کیو نت، منتها به این راحتی ها نمی گفتن و بعد از چند روز گفتن. Qnet

که تحت نظر و زیر مجموعه ی شرکت مادر کیو آی QI قرار داره. QI مخفف Quest International هست. که حدود 12 سال پیش وزارت اطلاعات این شرکت رو در لیست شرکت های هرمی قرار داده و غیر قانونی اعلام کرده بود. این هم لینک لیست منتشر شده ی وزارت اطلاعات.

البته نتورکی ها اطلاعات نادرست زیادی رو در موردش می گفتن و اینترنت پره از مطالب ضد و نقیض اما بهتره که در موردش ی سر به وبسایت اصلیش بزنید.

آدرس سایتش: www.qnet.net

و البته چند تا ساب دامین و آدرش های فرعی و مختلف دیگه هم هست که زیاد هم مهم نیست. مثل Vq و ... .

اینم آدرس سایت مادر www.qigroup.com

البته اینم بگم که چون تو ایران مجاز به فعالیت نیستند و به صورت مخفیانه دارند فعالیت می کنند از اسامی جعلی و مستعار هم استفاده می کنند و چند تا اسم شرکت ازشون شنیدم که یکیش ایران اسپورت بود که خیلی اتفاقی تو اینترنت ی شرکت به همین نام دیدم و زنگ زدم و صحبت کردم که اظهار بی اطلاعی کردن و عنوان کردن که از اسمشون سوء استفاده شده و می گفتن آگهی یا آدرش و شماره تماس شرکت مربوطه رو برامون بفرست تا به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم.

تا بارگزاری کامل تصویر شکیبا باشید

این نمایی از سایت qi بود که خودتون هم می تونید برید و ببینید.

حالا صاحب این سایت کیه؟

یا به عبارتی صاحب کل این مجموعه و اون صحنه گردان اصلی، کسی نیست جز؛

ویجی اسواران

اگر تصاویر قابل مشاهده نیستند روی لینک ها کلیک کنید

 

خوب برای درک بهتر ماجرا و مطالب بهتره اول بریم ی زندگی نامه از این بشر بخونیم:

 ویجی اسواران در 7 اکتبر ۱۹۶۵ به دنیا آمد، ‌این مالزیایی هندی‌تبار چند تابعیتی! در مالزی، هنگ کنگ، ‌سیدنی و لندن زندگی می‌کند و برای مدتی هم در صومعه‌ای در Umbria ی ایتالیا حضور یافته و به مدت ۳۳ روز، روزه سکوت می‌گیرد. ویجی در سال ۱۹۸۴ بعد از چندین بار شکست شغلی و اقتصادی در زمینه‌های بنایی در بلژیک، فروش انگور در فرانسه و رانندگی تاکسی در لندن، تحت دوره‌های آموزشی مؤسسه‌ای با موضوع روانشناسی و آنتولوژی قرار گرفت. ویجی از طریق این آموزش‌ها با سیستم‌های هرمی تحت عنوان بازاریابی شبکه‌ای آشنا می‌شود. این آموزش‌ها از طریق CIMA‌ در انگلستان انجام می‌شود. حضور اسواران در انگلستان تا سال ۱۹۸۶ ادامه می‌یابد. اما در مورد بخشی از زندگی وی در این دوران در انگلستان، هیچ اطلاعی در دست نیست، که این مسئله قابل تأمل و توجه است. ویجی اسواران از انگلستان به آمریکا سفر می‌کند و پس از آن برای اولین بار یک سیستم هرمی را در کشور فیلیپین راه‌اندازی می‌کند. این سیستم منجر به تشکیل شرکتی شد که امروز در ایران به عنوان QI شناخته می‌شود. شرکتی که عامل خروج ۸ میلیارد دلار سرمایه از کشور است. این نابغه‌ کلاهبرداری پس از جهش مالی قابل توجهی که به خاطر دریافت ۸ میلیارد دلار از ایرانیان به دست آورده، سعی در ارائه چهره‌ای علمی، خیّر و بشردوستانه در مجامع جهانی دارد. ویجی اسواران با استفاده از ثروت هنگفت و به تاراج رفته ایرانیان در مجامع خیرین بین‌المللی حضور یافته و با بذل و بخشش پول بادآورده حاصل دست رنج ایرانیان برای خود اعتبار کسب می‌کند. ویجی در مالزی به عنوان فردی خیّر و دوستدار بشر شهرت دارد.

این مرد مرموز (QI) در حال معرفی خود به عنوان یک چهره مدافع حقوق بشر است و در نشست‌های مختلف حضور یافته و خود را حامی مردم جا می‌زند. ویجی بعدها همسرش را به ریاست بنیاد خیریه بزرگی به نام پدرش منصوب کرد که این بنیاد به عنوان یک بنیاد بین‌المللی حقوق بشر فعال است. اسواران در سال ۲۰۰۷ برای مدتی هم تحت تعقیب اینترپل قرار می‌گیرد. اما بعدها مشخص می‌شود که بازداشت وی در مانیل کاملاً صوری و در حقیقت یک مانور حقوقی بوده است.ویجی بعد از بازداشت قاضی مانیلی را با ارتشاء مجاب به اعلام برائت درباره وی می‌کند. سپس حکم تبرئه آن دادگاه را توسط وکلای قدرتمند کوئست به تمامی نمایندگی‌های اینترپل ارسال می‌کند. مستندات آن شکایت و اتهاماتی در مورد پولشویی و کلاهبرداری در مورد دو شریک و همدست وی موجود است.

دادگاه‌های دیگری نیز در جاکارتا و هند در مورد اتهامات ویجی اسواران برگزار شد که هر بار به دلایل مشخصی از اعمال فشار و تهدید به سرانجام نرسید. ویجی اسواران در مانیل ۳هفته در زندان به سر برد و به مدت ۲ ماه در وضعیت زندان در منزل قرار داشت، وی پس از آزادی از زندان در مصاحبه‌ای ادعا می‌کند که تحت یک جریان هدایت یافته امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شده، بازداشت و ارتباطی با فعالیت‌های QI نداشته است. * گستاخی ویجی به خلیج فارس و سکوت ایرانیان هرمی «امروز در کنار ساحل زیبای خلیج‌العربی در دبی، منطقه جمیرا گرد هم آمدیم…» این سخنان کلاهبردار بزرگ هرمی‌هاست در جمعی که سران ایرانی کوئست حضور داشتند.

منبع زندگینامه سایت ساتین

 

حالا این آدم در راه رضای خدا surprise اومده ی شرکتی رو راه انداخته که به مردم روزی بده... عجب.

فلذا بعد از QI، اومد و QNET رو تأسیس کرد:

Click here

 

حالا که به اسم این شرکت دارن تو کشور فعالیت می کنند بد نیست یدانید که:

کیونت (به انگلیسی: QNET)، پیشتر شناخته شده با عنوان گلدکوئست، یکی از زیر مجموعه‌های شرکتی، به نام کیو آی (Qi)است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ در هنگ کنگ تأسیس شد.  بنیان‌گذار آن نابغه کلاهرداری مالزیایی، ویجی اسواران، و مدیران آن عمدتاً از اهالی کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند. شرکت کیونت دارای بازاریابی چند سطحی بوده و در فروش محصولات متعدد فعال است.  این شرکت در برخی از کشورها مانند اندونزی، تاجیکستان، امارات متحده عربی، مالزی، فیلیپین، رواندا، سنگاپور، ویتنام، هند، الجزایر، بورکینوفاسو، ساحل عاج، گرجستان، اردن، قزاقستان، مراکش، میانمار و تونس نمایندگی‌ها یا دفاتری دارد.

خوب تا اینجا چند تا مسأله مهم رو فهمیدیم که با گفته های مدیران شرکت تناقض داشت که اولاً کیو نت همون گلد کوئست هست که قدیم تو ایران فعالیت می کردن و بعد از کلاهبرداری های هنگفت، عده ای فرار کردن و عده ای دستگیر شدن و بسیاری از مردم ورشکسته شدن.

اما، این تازه اول راهه و مطالب خیلی زیاده، خودتون برید در موردش مطالعه کنید...

نکته ی بعدی هم اینکه این شرکت در سال 1998 یعنی چیزی حدود 1376 در هنگ کنگ چین تأسیس شده که حضرات می فرمودن امریکا.

فعالیت‌های این شرکت هم اکنون توسط دولت برخی از کشورها از جمله ایران به عنوان هرمی و غیر قانونی شناخته شده‌است.

Click here

Click here

که البته در سی کشور فعالیت قانونی هم دارن، اما نکته ی مهم اینه که نه تنها تو کشور ما قانونی نیست بلکه خود شرکت هم صراحتاً تو سایتش گفته تو ایران دفتر و نمایندگی نداره. که اینجا دو تا گزینه محتمله یا اینکه ی عده ای از شهرت شرکت دارن سوء استفاده می کنند و یا هم اینکه خود شرکت هست که مهره هاش و لیدرهاش دارن کار می کنند منتها غیر علنی و غیر رسمی.

که به هر حال تجربیات من از این شرکت همون هایی بود که نوشتم و ما بقی مسائل رو هم که فاکتور گرفتم و ننوشتم را دیگران داخل سایت های مختلف نوشتن که دقیقاً روش کار، حرف ها، وعده ها و حتی نحوه ی صحبت کردن هاشون هم که تو سایت های مختلف توضیح داده بودن منطبق بود.

بعنوان مثال پول گرفتن از بقیه به اسم اجاره خانه و یا اون پلن معروف پول و پتو و یا مسائل روانشناسی و ... .

نحوه ی کارشون هم معمولاً اینطوره:

عضویّت در این شرکت با خریدن یک جنس شروع می‌شود و هرکس که بتواند دو نفر دیگر را وارد این تجارت (یا به اصطلاح: گلدکویست) کند مبلغی از طرف شرکت به عنوان پورسانت دریافت خواهد کرد.

 

برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ضربه زدن به ایران -بخوانید کشورهای جهان سوم- از این شرکت‌های هرمی حمایت می‌کنند. شرکت‌های هرمی قادر نیستند در کشورهای اروپایی حتی یک عضو پذیرش کنند اما در کشورهای جهان سوم به عضوگیری گسترده روی آورده‌اند، سرور برخی از این شرکت‌ها از آمریکا پشتیبانی می‌شود و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد کشورهای جهان سوم، مشارکت دارند.

به عنوان مثال، حدود 20 سال پیش حسین غفوریان تاپ لیدر کوئست بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ارز به خارج از کشور منتقل کرده و ۵ میلیارد تومان نیز در این رابطه پورسانت دریافت کرده بود. غفوریان ۳۰۰ هزار نفر از جوانان شهرستانی را فریب داده و خسارات اقتصادی و فرهنگی جدی را به کشور تحمیل کرده است.

حالا ابن حسین غفوریان کیه؟

کلیک کنید

 

حسین غفوریان مبتکر «پول و پتو» و ایجاد آفیس در شرکت هرمی کوئست است، در این ابتکار جوانان بیکار شهرستانی به بهانه استخدام به تهران دعوت می‌شدند و به ازای این دعوت به کار فرد باید چند میلیون تومان پول و پتو برای خوابیدن تهیه می‌کردند و منتظر می شدند تا انرژی کیهان و فعالیت کلاهبردارانه سایر اعضا به نتیجه برسد.

 

برای آشنایی بیشتر با حسین غفوریان این لینک رو ببینید

 

دوستان انقدر اسامی و لینک ها و عکس ها و مطالب زیاده که واقعاً جا نمیشه.

پس به همین خلاصه ای که نوشتم رضایت بدید و بقیه رو اگه مایل بودین با چند تا جستجو از گوگل پیدا کنید.

 

اما خود شرکت کیو نت Qnet:

 

شرکت تجاری کیونت Qnet که بهانه استخدام جوانان بسیار زیادی را فریب داده است، همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که تغییر نام داده است.

شرکت هرمی کیونت جزو شرکت‌های غیرقانونی است که از افراد مبالغ هنگفتی را برای استخدام و حتی ادامه فعالیت دریافت می کند.

برای مطالعه ی کامل تر این لینک را دنبال کنید

 

دوستان هر لینکی که گذاشتم رو حتماً نظرات و کامنت های مخاطبین رو هم بخونید که بیشتر تجربیات مشترک رو نوشتن.

با کمی تفاوت البته

 

در یکی از سایت های کیو نت مطلبی نوشته که کیو نت زیرمجموعه و بخشی از سازمان ملل هست و خود سازمان ملل این شرکت رو تأسیس کرده که دروغی بیش نیست:

 

کلیک کنید

اینم لینکش

 

اما ما هرچی گشتیم داخل سایت سازمان ملل خبری از کیونت نبود و این شرکت وزین رو پیدا نکردیم:

 

Click here

اینم لینکش

 

اینم از خبرگزاری ایندیاتایمز که بخش اقتصادیش خبرهایی رو در مورد کیونت و هرمی و کلاهبرداری بودنش کار کرده که از حوصله ی بحث خارجه. و چون مطلب خیلی طولانی  شد دیگه نمی ذارم. فقط لینکش رو میذارم خودتون برید بخونید:

 

Click here

اینم لینکش

 

در نهایت خواندن این گزارش از خبرگزاری دانشجو هم خالی از لطف نیست. اتفاقاً به روز و جدید هم هست که نحوه ی کلاهبرداری کیو نت Qnet، تاریخچه ی شرکت های هرمی و آخر و عاقبتش رو هم کامل توضیح داده.

 

Click here

اینم لینکش

 

راستی در مورد محل شرکت که گفتم تو چین تأسیس شده که می گفتن امریکاست و ساختمان اصلی یا به عبارتی دفتر مرکزی شرکت هم تو مالزی هست نه خود سازمان ملل... wink اینم از سوتی های دوستان نتورکی...

 

کلیک کنید

 

داخل دفاترشون کلاً ایران نیست چون اینجا فعالیتشون غیر قانونیه

 

کلیک کنید

لینک سایتشون، صفحه ی پشتیبانی

 

راستی بعضی از این سایت های خارجی از جمله همین کیو نت رو باید با پروکسی باز کنید چون فیلتر هستن.

 

اینم برای دوستان نتورکی که انقدر سوادشون بالاست که نمی دونن سازمان ملل کجاست:

 

کلیک کنید

 

راستی یادم رفت در مورد VCON و اون جشنواره ی مسخره توضیح بدم که بماند.

این پست آخر یکم منسجم نبود بخاطر زیادی مطالب و اشخاص و ... .

موفق باشید/ یاعلی

 

مادر تمام بدبختی های جوانان بیکار ایرانی بعد از حسن:

مادر تمام بدبختی های جوانان بیکار ایرانی بعد از حسن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی